Naar de hoofdinhoud

Taken

Het aanmaken van taken in Ubeeo

Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Taken

Het is binnen het systeem mogelijk om taken in te voeren. Taken zijn handmatig ingevoerde gebeurtenissen en kunnen dus alles bevatten. Als er bijvoorbeeld op een bepaalde datum een e-mail verstuurd moet worden naar een sollicitant of collega, kan dat als taak worden ingevoerd.

Takenlijst

De takenlijst geeft standaard alle taken weer die in de toekomst plaats moeten vinden. Dit scherm is niet te bereiken via het hoofdmenu. Het is alleen te bereiken via het acties widget op het Dashboard.

undefined

Takenlijst

Filteren

undefined

Takenlijst filters

De filteropties voor de takenlijst uit de figuur hierboven zijn de standaard opties om de taken uit de lijst te filteren of uit te breiden. De functionaliteit van deze opties zijn als volgt:

undefined

Actiekolommen

undefined

Takenlijst actiekolommen

De actiekolommen in de takenlijst zijn de vier iconen aan de linker kant van de lijst (Figuur 70). Door te klikken op het bekijk taak-icoon, navigeer je naar het taak overzicht scherm. Op dit scherm vind je de details van de gekozen taak.

Het vink-icoon maakt het mogelijk om de taak als voltooid te markeren. Het bekijk-icoon stuurt je door naar het Taak overzicht scherm. Het kruis-icoon verwijderd de taak compleet.

Taak toevoegen

Via het plus-icoon uit de takenlijst maakt het mogelijk om een taak toe te voegen. Door erop te klikken word je naar het Taak toevoegen-scherm gebracht.

undefined

Taak toevoegen scherm

Vul hier minimaal de verplichte velden in. Dit zijn de velden ‘Onderwerp’, ‘Vervaldatum’ en ‘Toegewezen aan’. Het veld ‘Toegewezen aan’ is de persoon waar de herinnering voor zal gelden.

Het veld ‘Herinnering instellen’ laat je een tijd en datum instellen. Op het ingevoerde datum en tijdsstip krijg je een herinnering via het e-mail adres dat gekoppeld is aan je account.

Druk op opslaan om de taak toe te voegen aan de lijst.

Taak overzicht scherm

Het taak overzicht scherm is identiek aan het Taak toevoegen scherm. In het overzicht van een bestaande taak zijn de velden die bij het aanmaken van de taak zijn ingevoerd al ingevuld. Deze zijn op dit scherm dan ook op dezelfde wijze aan te passen als bij het toevoegen van een taak.

Was dit een antwoord op uw vraag?