Het kan voorkomen dat kandidaten dubbel in het systeem komen te staan. Mogelijke oorzaken hiervan zijn bijvoorbeeld dat een kandidaat op twee verschillende vacatures solliciteert of dat een recruiter een kandidaat handmatig invoert in het systeem terwijl de kandidaat zelf ook al heeft gesolliciteerd.
Alle dubbele kandidaten
Het is mogelijk om alle kandidaten te vergelijken en een beslissing te nemen om deze samen te voegen of twee verschillende kandidaten te laten. Om de kandidaten te 'ontdubbelen' navigeer je naar Kandidaten > Dubbele kandidaten:
Via deze optie kom je op het scherm waar je de potentieel dubbele kandidaten in een lijst zult zien. De kandidaten worden vergeleken op e-mailadres, telefoonnummer (mobiel), telefoonnummer (vast), geslacht en geboortedatum.
Als er meerdere gegevens overeenkomen, worden deze kandidaten door het systeem automatisch als potentieel dubbele kandidaten aangemerkt.
Aan de linkerkant van de lijst zie je drie icoontjes:
Potlood-icoon: Bekijk de details van beide kandidaten om deze te vergelijken (zie onderstaande afbeelding;
Samenvoeg-icoon: Voeg deze twee kandidaten samen;
Splitsing-icoon: Markeer de kandidaten als aparte personen (deze verdwijnen dan uit deze lijst).
Op kandidaatsniveau
Wanneer je een kandidaat opent en hier een dubbele van bestaat zie je dit in het kandidatendetailscherm terug. Je kunt vanuit hier op de blauwe tekst klikken waarna bovenstaand scherm opent waarin je de kandidaat kunt ontdubbelen:




