Recruitmentsite op maat
Voor onze recruitmentsites bieden wij een basisset van 6 templates. Deze 6 templates vormen een MVP (minimum viable product). Dit MVP is gebaseerd op onze ervaringen met het ontwerpen en bouwen van recruitmentsites voor uiteenlopende organisaties. Een fijne en rijke user experience is hierbij voorop gesteld.
Ontworpen voor uiteenlopende organisaties
De templates zijn zo ontworpen en ontwikkeld dat ze flexibel zijn en inhoudelijk passen bij vrijwel elke organisatie. De doelgroepslider biedt plaats voor elk benodigd aantal doelgroepen, het vacature overzicht werkt bij 2 en 20 filters, de vacaturedetailpagina is geschikt voor elk aantal tekstblokken en bij afwisselende tekstlengtes.
Aan te passen aan elke huisstijl
De templates worden door ons volledig in lijn gebracht met de huisstijl van jouw eigen organisatie; logo, kleuren, lettertypes en vormen zorgen voor een uniek ontwerp. Aangevuld met fotomateriaal van de organisatie ontstaat een complete eigen merkbeleving.
Aanpasbaar & uitbreidbaar
De recruitmentsite word geleverd op basis van een aanbevolen basis inrichting. Echter is er heel veel aanpasbaar naar eigen wens en inzicht. Binnen de website kunnen (zonder enig limiet) vrije tekstpagina's worden aangemaakt en worden ingesteld als hoofdmenu-item of submenu-item. Ook voor de footer kunnen de linkjes zelf worden ingesteld.
De verschillende tekstpagina's kunnen naar eigen inzicht worden opgebouwd met behulp van verschillende soorten tekst- en media blokken. De basisinrichting voor de homepagina is richtinggevend. De volgorde en samenstelling van de precieze items is ook op de homepagina aanpasbaar.
Pagina templates & pagina onderdelen
Homepage
De homepage bestaat uit de volgende basiselementen:
header met foto, introductietekst en zoekbalk
introductie organisatie (tekst & foto/video)
doelgroepingangen slider
CTA banner (voor bijvoorbeeld jobalert)
3 info-teasers (voor bijvoorbeeld vissie& visie, merkwaarden, sollcitatieprocedure of nieuws)
Vacature overzicht
Het vacature overzicht bestaat uit de volgende onderdelen:
kruimelpad
headerafbeelding
kolom met filters
kolom met vacature resultaten
CTA banner voor de jobalert
Optioneel: inloggen voor medewerkers om ook interne vacatures te kunnen zien
Vacature detailpagina
De vacaturedetail pagina bestaat uit:
een kruimelpad
een headerafbeelding
de sollicitatieknop en deelknoppen
de vacaturetekst ingeladen vanuit Ubeeo ATS
een contactblokje met info van de vacaturehouder
een blokje voor de jobalert
Vrije tekstpagina’s
Vrije tekstelementen zijn geschikt voor het zelf aanmaken van informatiepagina’s (ook de homepage elementen zijn hiervoor te gebruiken) en zijn zodoende eveneens flexibel in te richten.
Sollicitatieformulier
Het sollicitatieformulier is nodig voor een goede sollicitatie ervaring. Het sollicitatieformulier kan geheel naar wens worden ingericht en eventueel bestaan uit meerdere secties of stappen.
Kandidatenportaal
Het kandidatenportaal geeft de sollicitant toegang tot zijn/haar eigen gegevens zoals accountgegevens, persoonlijke gegevens, sollicitaties en sollicitatieprocedures en eventueel lopende jobalerts.
Fotografie voor responsive webdesign
Tegenwoordig bekijken we websites op zowel desktop monitoren, tablets als op mobiele telefoons. Om een website op al deze verschillende schermgroottes en apparaten goed bekijkbaar en bruikbaar te maken, wordt er een responsive webdesign gemaakt. Bij een responsive design past de layout zich aan, aan de resolutie van het beeldscherm van de gebruiker.
ℹ️ Afbeeldingsformaten
Voor het fotomateriaal in onze Wordpress templates adviseren wij uit te gaan van onderstaande minimale afmetingen in pixels:
1920x675 headers en andere paginabrede foto-elementen.
360x470 doelgroep slider bij 4 of meer slides.
891x567 alle overige afbeeldingen (o.a. de 3 teasers en afbeeldingen voor de vrije tekstpagina's.
Foto uitsnedes voor paginabrede elementen
Bij het kiezen van foto's voor jouw recruitmentsite of het laten maken van nieuwe foto's door een professioneel fotograaf zul je rekening moeten houden met de responsive weergave voor paginabrede elementen zoals headers en CTA banners. Om foto's op elk apparaat en op elke resolutie weer te kunnen geven worden automatisch verschillende uitsnedes gemaakt. Bij de keuze van de foto's zul je daarom met een aantal zaken rekening moeten houden:
ℹ️ Technische specificaties paginabrede elementen
De foto moet een hoge resolutie afbeelding zijn (minimaal 1920 px breed)
Bij headerafbeeldingen dient het hoofdonderwerp in het midden (2e en 3e kwart) van de foto te staan, zodat het onderwerp ook op smallere mobiele schermen zichtbaar blijft.
Bij CTA elementen waarbij aan de rechterzijde een kleurvlak met tekst over de afbeelding staat dient het hoofdonderwerp gepositioneerd te zijn binnen het 2e kwart van de afbeelding (ofwel iets links uit het midden).
De uitsnede van de foto vind ook vertical gezien vanuit het midden plaats. De uitsnede van de foto gekozen vanuit de mediabibliotheek is dus altijd gecentreerd.
Tips voor fotografen
Zorg ervoor dat het te maken fotomateriaal aansluit bij het employer brand.
Maak gebruik van verschillende perspectieven (camera hoog of laag ten aanzien van het onderwerp).
Maak gebruik van scherpte diepte door onderwerpen zowel dicht bij de camera te hebben als verder weg.
Zorg naast voldoende ruimte tussen camera en onderwerp (nodig voor de uitsnede) ook voor voldoende ruimte achter het onderwerp zodat er voldoende dieptewerking in het beeld zit.
Voor een dynamischer/speels effect kan de camera iets worden gedraaid.
Maak gebruik van diagonale lijnen; deze versterken de dieptewerking. Varieer met verdwijnpunten links rechts en in het midden.
Onderstaand vind je een aantal inspiratievoorbeelden waar bovengenoemde aspecten sterk in terug komen.












